Administrar

Què aporta tenir avatar en un metavers? .-

josomid | 12 Abril, 2008 23:36 | latafanera.cat

He tengut una setmana molt animada, plena d'activitats en el marc del projecte Identitat Digital. Dimarts hi va haver una xerrada taller sobre l'ús que els menors fan d'Internet i els perills que presenta la xarxa per a aquest col·lectiu. Dimecres es va projectar Matrix, un classic film sobre la identitat hacker. Divendres va tenir lloc una sessió presencial del curs sobre les possibilitats educatives de Second Life i altres metaversos, i dissabte ha tengut lloc un taller introductori sobre Second Life, amb el que hem après a crear-nos un avatar i començar a moure'ns a Second Life. Les dues activitats han estat conduïdes per Ruth Martínez, d'AVATA. A més s'ha projectat el primer dels tres films del cicle que commemora l'edició del llibre 1984 de George Orwell. En els propers dies intentaré deixar un post sobre les meves impressions envers aquestes activitats, temps al temps....

Avui emperò vull comentar que el proper dilluns 14 d'abril tindrà lloc la xerrada taller Oportunitats de comunicació i negoci a Second Life. El ponent, Aitor Morras, és diplomat en Relacions Laborals per la Universitat d'Oviedo i també Tècnic en Informàtica de Gestió. Des del mes de setembre de 2006 és el director de l'empresa Second Mind que desenvolupa projectes propis i per a institucions i empreses dins Second Life. Ha fundat el portal www.mundosl.com, la xarxa social per a residents de mons virtuals IXERPA i la comunitat interna de Second Life Malatu, que compta amb aproximadament sis mil membres. Coordinador de continguts del I Congrés sobre Metaversos que tindrà lloc a Eivissa en el mes de juny de 2008.

La seva xerrada aprofundirà en els metaversos o mons virtuals, i més concretament en Second Life, que han sorgit com una eina eficaç de col·laboració remota mitjançant la qual els usuaris poden interactuar, socialitzar i desenvolupar projectes de forma coordinada i conjunta en temps real en un entorn tridimensional. Les possibilitats de plasmació i transmissió, a la resta d'usuaris, de la creativitat en gairebé totes les disciplines, tant artístiques com empresarials per a formació i màrqueting, que ofereixen els mons virtuals, fan que aquest tipus de plataformes puguin situar-se com un altre canal repositori de continguts. Com a entorns immersius, els metaversos procuren la generació de comunitats virtuals d'interessos al voltant d'una activitat o inquietud concreta.

http://spf.fotologs.net/photo/31/45/29/josomid/1207952560_f.jpg

Ara que tenc un avatar, vull demanar-li quines oportunitats de projecció professional puc tenir, ara que ja tenc un avatar a Second Life...

Comentaris

  1. Un nou Josomid

    Josomid te veig molt bé, a Second Life, fas bona planta. Ens podries anar contant el que te vagi passant allà. T'agrada? Has conegut algú? Quin és el principal problema que li trobes, a aquest món virtual?

    unaquepassava | 14/04/2008, 10:00
  2. Second Life en els diaris

    En parlen en els diaris d'avui, de la xerrada de Second Life que va donar n'Aitor Morrás:

    http://www.diaridebalears.com/imprimir.shtml?-1+-1+201290

    M'agrada quan parla de la construcció d'una identitat digital fictícia o millorada respecte a la física: "A Second Life, la gent és així com sempre ha volgut ser. Basta dir una cosa, i és que la majoria dels avatars són atractius. Jo mateix, allà, som gran, prim, amb una bona cabellera i, fins i tot, amb les abdominals ben marcades. Supòs que els usuaris deuen pensar: «I si em puc fer bell, per què he de ser lleig?». Així i tot, hi ha usuaris que s’estimen més tenir una identitat amb aparença de monstre o de guerrers. Solen esser persones amants dels jocs de rol."

    dosmesdos | 15/04/2008, 16:52
Afegeix un comentari
 
Powered by Life Type - Design by BalearWeb - Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS